1. OTOMOBIL

24 Mart,2025

Harley-Davidson’ın Şimdiye Kadar Ürettiği En Güçlü ve Pahalı Sokak Motosikleti

Harley-Davidson CVO Road Glide RR, 110.000 Dolar’lık fiyat etiketiyle satışa sunulacak ve yalnızca 131 adet üretilecek.

Yazar Erik Shilling

Harley-Davidson’ın Şimdiye Kadar Ürettiği En Güçlü ve Pahalı Sokak Motosikleti

Harley-Davidson CVO Road Glide RR, 110.000 Dolar’lık fiyat etiketiyle satışa sunulacak ve yalnızca 131 adet üretilecek.

Harley-Davidson’un yeni sınırlı üretim CVO Road Glide modeli, 2.147 cc hacmindeki V-twin motoruyla 151 beygir gücü üretiyor —bu da birçok küçük otomobili hareket ettirecek kadar güçlü. Markanın el yapımı olarak üreteceği bu özel modelden yalnızca 131 adet üretilecek.


Bloomberg’e göre motosiklet sadece gücüyle değil, yarış dünyasından ilham alan üst düzey bileşenleriyle de dikkat çekiyor. Güçlendirilmiş alüminyum üçlü direksiyon kolu ve salıncak kolu, karbon fiber gövde panelleri ve yan çantalar bu özel parçalar arasında yer alıyor. Ancak en etkileyici detaylardan biri 22,7 kg ağırlık tasarrufu sağlayan titanyum egzoz sistemi. Tüm bu hafifletici önlemlere rağmen CVO Road Glide RR’in toplam ağırlığı 340 kg.


Motosikletin 110.000 Dolar’lık fiyatı, başlangıç fiyatı 45.999 Dolar olan standart CVO Road Glide modelinin fiyatının iki katından daha fazla, ancak Harley, bu yeni versiyonun en iyisi olmayı hedeflediğini belirtiyor.


Harley-Davidson’ın başkanı Jochen Zeitz, bir açıklamasında şunları söylüyor: “Pistten ilham alarak sokağa taşınan Harley-Davidson CVO Road Glide RR gerçekten performansın zirvesi. Bu sınırlı sayıda motosiklet serisiyle pistteki tüm dersleri aldık ve sokakta kullanıma uygun bagger performansının zirvesini yarattık.”


Harley, son birkaç yıldır zorlu bir dönemden geçiyor çünkü Amerikalıların motosiklet sürmeye olan ilgisi azalmış durumda, özellikle Harley'nin ana ürünleri olan büyük, ağır ve pahalı motosikletlere olan talep düşüş göstermiş. 2019’da tanıtılan Harley’nin ilk tamamen elektrikli motosikleti LiveWire, daha genç bir müşteri kitlesi hedefiyle piyasaya sürülmüştü ancak LiveWire, hemen başından itibaren sorunlarla karşılaştı. İlk olarak 2014'te tanıtılan modelin geliştirilmesi yıllar sürdü ve sonunda piyasaya sürüldüğünde satışlar beklentilerin çok gerisinde kaldı. Ayrıca teknolojiyle ilgili sıkıntılar da yaşandı.


LiveWire, 2021'de bir alt marka olarak ayrılmasının ardından Harley, markanın ilk macera motosikleti olan Pan America 1250 gibi yeni modellerin yükselişini sağladı ki birçok kişi, bunun LiveWire’dan bile daha önemli bir ürün olduğunu düşündü. Harley’nin temel sorunu; en yüksek fiyatlı motosikletlere ilgi gösteren en sadık müşterilerinin yaşlarının ilerliyor oluşu. Şu an için Harley, daha önceki ve yeni nesillere aynı anda hitap etme fırsatına sahip, ancak bu süreçte nasıl bir yol izleyeceklerini zamanla göreceğiz.

 

*Fiyat bilgileri Amerika Birleşik Devletleri pazarı için geçerlidir.


DAHA FAZLA OTOMOBIL HABERİ

Rolls-Royce 100’üncü Yılını Phantom Extended Dragon ile Kutluyor

Orlando Bloom, Porsche Design'ın Yeni Marka Elçisi Oldu

Yeni Süper Lüks McLaren Süper Otomobil Modelleri, Son F1 Şampiyonasını Kutluyor

Ferrari'nin İlk Elektrikli Otomobili Sonbaharda Geliyor

EN GÜNCEL OTOMOBIL HABERLERİ

Rolls-Royce 100’üncü Yılını Phantom Extended Dragon ile Kutluyor

Orlando Bloom, Porsche Design'ın Yeni Marka Elçisi Oldu